Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Διαχείριση Απορριμμάτων. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Διαχείριση Απορριμμάτων. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

25.11.15

Ημερίδα με θέμα: «Ανακύκλωση – επαναχρησιμοποίηση – Κομποστοποίηση, μια νέα αρχή», Παρασκευή 27/11/15 ώρα 17:00 στο Επιμελητήριο Λασιθίου


Ο Δήμος Αγίου Νικολάου και ο Πολιτιστικός Αθλητικός Οργανισμός του Δήμου, στα πλαίσια των ενημερωτικών δράσεων που υλοποιούν για την προστασία του περιβάλλοντος, με μεγάλη χαρά σας προσκαλούν στην ανοικτή εκδήλωση - Ημερίδα με θέμα:
«Ανακύκλωση-επαναχρησιμοποίηση – Κομποστοποίηση, μια νέα αρχή»
η οποία θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2015 και ώρα 17:00 – 21:00 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικό Επιμελητηρίου Λασιθίου. 

Την ημερίδα θα τιμήσουν με την παρουσία τους εκπρόσωποι φορέων με πολυετή εμπειρία σε θέματα Διαχείρισης Αποβλήτων και ειδικότερα στην εφαρμογή προγραμμάτων ανακύκλωσης, επαναχρησιμοποίησης & κομποστοποίησης. 
Ομιλίες θα γίνουν από τους :
  • κ. Νώντα Τρικαλίτη, εκ μέρους της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης Α.Ε.
  • κ. Παπαδάκη Γεώργιο Παπαδάκη, Χημικό Μηχανικό Διευθυντή του ΦΟΔΣΑ Βορειας Πεδιάδος Α.Ε. 
  • κ. Δασκαλάκη Παύλο, πρώην Διευθυντή ΚΠΕ Ιεράπετρας-Νεάπολης, Οικολογική Κίνηση Μιραμβέλλου
  • κ. Γεροντή Μανόλη, Φυσικός Καλλιεργητής,  Οικολογική Κίνηση Μιραμβέλλου
  • κ. Λαζαράκη Μαρία, Περιβαλλοντολόγο Δήμου Αγίου Νικολάου
  • κ Ντιάνα Ζερβάκη, εικαστικό – εκπαιδευτικό
Η ημερίδα αποτελεί το αποκορύφωμα σειράς εκπαιδευτικών δράσεων που υλοποιούνται την τρέχουσα περίοδο στα δημοτικά σχολεία της περιοχής μας. Στόχος μας είναι η ενημέρωση / εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα πρόληψης παραγωγής αποβλήτων, επαναχρησιμοποίησης, ανακύκλωσης & κομποστοποίησης με σκοπό να διασφαλιστεί η ενεργή και υπεύθυνη συμμετοχή όλων στα προγράμματα που ήδη εφαρμόζονται αλλά και σε αυτά που πρόκειται να ξεκινήσουν.

Η παρουσία σας αποτελεί εγγύηση για την επιτυχία της ημερίδας αλλά και ενθάρρυνση της προσπάθειας που όλοι μαζί οφείλουμε να κάνουμε ως κοινωνία που σέβεται τον τόπο της εφαρμόζοντας φιλοπεριβαλλοντικές συμπεριφορές. Η συμμετοχή όλων σε δράσεις με συμβολή στην αειφόρο διαχείριση των φυσικών πόρων και προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί μία μακροπρόθεσμη επένδυση για την περιοχή μας.

 

3.11.15

Κάτι σάπιο υπάρχει στο … βασίλειο της ανακύκλωσης


Ένα άρθρο του Τάσου Κεφαλά
Αναδημοσίευση από http://www.presspublica.gr/

Αν και θα περίμενε κανείς το αντίθετο, ο τομέας της ανακύκλωσης παρουσιάζει παρόμοια σημάδια κρίσης, με αυτά που χαρακτηρίζουν το σύνολο της διαχείρισης των αποβλήτων. Την αλήθεια αυτή έχουν αναγνωρίσει και οι συντάκτες του νέου εθνικού σχεδίου διαχείρισης αποβλήτων (ΕΣΔΑ), στο οποίο, μεταξύ πολλών άλλων, αναφέρεται ότι επιδιώκεται:

«Ριζική αναθεώρηση της λειτουργίας των Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης (ΣΕΔ) και επανασχεδιασμός τους, στο πλαίσιο ενιαίου κεντρικού συντονιστικού φορέα για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων. Επανεξέταση του θεσμικού πλαισίου με στόχο την βελτιστοποίηση της λειτουργίας, τη διαφάνεια και τον έλεγχο των συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης σε άλλα υλικά, στο πλαίσιο ενιαίου κεντρικού συντονιστικού φορέα (με αναβάθμιση του ΕΟΑΝ). Τα έσοδα των ΣΕΔ αποτελούν δημόσιο πόρο και πρέπει να εξεταστεί ο έλεγχός τους μέσω κρατικού λογιστικού συστήματος για να αποτελέσουν επενδυτικό κονδύλι για την ανάπτυξη των συστημάτων της νέας διαχείρισης αποβλήτων».

Η κρίση για την οποία έγινε λόγος στην αρχή εκδηλώνεται με πολλούς τρόπους. Άλλοτε με πρακτικές πλήρους αδιαφάνειας και απόκρυψης βασικών πτυχών των δραστηριοτήτων του συστήματος, όπως καταγγέλλει με πρόσφατη ανακοίνωσή της και η Πρωτοβουλία συνεννόησης για τη διαχείριση των απορριμμάτων (ΠΡΩΣΥΝΑΤ). Άλλοτε με μη τήρηση των κανόνων λειτουργίας και με παραβατικές συμπεριφορές τμημάτων του συστήματος.

Κυρίως, όμως, εκδηλώνεται με την παρωχημένη δομή που χαρακτηρίζει το σύστημα της ανακύκλωσης και στο λάθος χαρακτήρα και στον προσανατολισμό του. Αφού πρόκειται για ένα σύστημα που έχει στο επίκεντρό του τους παραγωγούς και διαχειριστές των ανακυκλώσιμων προϊόντων – υλικών, αντί να έχει τον καταναλωτή – χρήστη και τις θεσμικές και μη εκπροσωπήσεις του (συλλογικότητες, φορείς, τοπική αυτοδιοίκηση). Για αυτό και πρόκειται για ένα καθολικά ιδιωτικοποιημένο σύστημα, του οποίου δίνουμε επιγραμματικά κάποια χαρακτηριστικά:
  • Η λειτουργία της ανακύκλωσης, στο μεγαλύτερο και πιο ουσιαστικό της μέρος, έχει ανατεθεί σε ιδιωτικές εταιρείες, τα λεγόμενα συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης – ΣΕΔ.
  • Κατά κανόνα, συγκροτούνται με μορφή ανώνυμων εταιρειών (ΑΕ), με μετόχους τους ίδιους τους βασικούς παραγωγούς ή διαχειριστές των συγκεκριμένων κατηγοριών ανακυκλώσιμων αποβλήτων.
  • Στις εταιρείες αυτές η πολιτεία έχει εναποθέσει την αποκλειστική ευθύνη της διαχείρισης των οικονομικών εισφορών, που εισρέουν στα συστήματα. Ο ίδιος ο Ελληνικός οργανισμός ανακύκλωσης – ΕΟΑΝ έχει αναγνωρίσει πως υφίσταται τεράστιο πρόβλημα διαφυγής εισφορών.
  • Τα επιχειρησιακά σχέδια όλων των ΣΕΔ, που ανάμεσα στα άλλα περιγράφουν τον τρόπο λειτουργίας και τις υποχρεώσεις τους, παραμένουν επτασφράγιστο μυστικό.
  • Υπάρχουν τεράστια κενά, τουλάχιστον στις επίσημες εκθέσεις των ΣΕΔ, για το αν και πως τεκμηριώνεται η εκπλήρωση ή μη των στόχων, που έχει θέσει η πολιτεία για κάθε επιμέρους κατηγορία ανακυκλώσιμων υλικών.
  • Κάποια από τα συστήματα – ΣΕΔ έχουν κατηγορηθεί για παραβίαση των κανόνων λειτουργίας τους και σε κάποια από αυτά έχει ανακληθεί η άδεια λειτουργίας τους.
  • Τεράστιο πρόβλημα παρουσιάζεται στον τομέα της ανακύκλωσης συσκευασιών. Το ένα από τα δύο βασικά ΣΕΔ (ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΕ) βρίσκεται σε χρόνια δικαστική διαμάχη με τον ΕΟΑΝ, με την άδεια λειτουργίας του πότε να ανακαλείται και πότε επιστρέφεται.
  • Το άλλο και μεγαλύτερο, «ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ» ΤΗΣ ΕΕΑΑ ΑΕ, έχει αποδειχθεί διάτρητο στη λειτουργία και αδιαφανές στη δημοσιοποίηση στοιχείων.
  • Κάποια από τα ΚΔΑΥ, ιδιαίτερα της Αττικής, έχουν κατηγορηθεί ότι εμπλέκονται σε παράνομη διακίνηση σύμμεικτων απορριμμάτων, για παράδειγμα από νησιά του Αιγαίου ή από την Πελοπόννησο, με το μανδύα των ανακυκλώσιμων, όπως αυτό που κάηκε πρόσφατα και στο οποίο διαπιστώθηκε μια ανεξέλεγκτη συγκέντρωση τοξικών υλικών.
  • Ο ΕΟΑΝ, που υποτίθεται ότι είναι ο δημόσιος φορέας ο επιφορτισμένος με την εποπτεία του συστήματος ανακύκλωσης, αδυνατεί να ελέγξει ουσιαστικά ή να επιβάλλει τους προβλεπόμενους κανόνες λειτουργίας. Για χρόνια υποστελεχωμένος, τους τελευταίους μήνες και χωρίς διοίκηση, γίνεται πολλές φορές συνένοχος της πλημμελούς λειτουργίας των ΣΕΔ.
  • Ειδικότερα στον τομέα της ανακύκλωσης συσκευασιών συναινεί πλήρως στην προσπάθεια διατήρησης του υφιστάμενου καθεστώτος του μπλε κάδου και των ΚΔΑΥ της ΕΕΑΑ ΑΕ. Παρά το γεγονός ότι αποτελεί υποχρέωση της χώρας, κατοχυρωμένη και στο ν. 4042/2012 και στο νέο εθνικό σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων – ΕΣΔΑ, η προδιαλογή σε ξεχωριστά ρεύματα των συσκευασιών.
  • Το υπουργείο περιβάλλοντος, μέσω του επίσης υποστελεχωμένου τμήματος εναλλακτικής διαχείρισης αποβλήτων, παρακολουθεί σε ρόλο θεατή και, προς το παρόν τουλάχιστον, δε φαίνεται να έχει αποφασίσει να κάνει πράξη τις αλλαγές που έφερε το νέο ΕΣΔΑ.
Ελπίζουμε ότι το υπουργείο περιβάλλοντος και ενέργειας ενστερνίζεται το πνεύμα του νέου εθνικού σχεδίου και ότι θα υλοποιήσει χωρίς καθυστερήσεις τη ριζική αναμόρφωση του τομέα της ανακύκλωσης, όπως προβλέπεται σε αυτό. Περιμένουμε, επίσης, από τους φορείς της αυτοδιοίκησης να πάρουν εκείνες τις πρωτοβουλίες, που θα ακυρώνουν, στην πράξη, τη λογική και την κυριαρχία των ιδιωτικοποιημένων «συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης».

22.10.2015
Τάσος Κεφαλάς
μέλος της Πρωτοβουλίας συνεννόησης για τη διαχείριση των απορριμμάτων (ΠΡΩΣΥΝΑΤ)
http://prosynat.blogspot.gr/

25.8.13

Μας μετατρέπουν σε χωματερή της Ευρώπης. Αποκαλυπτικό βίντεο – ντοκιμαντέρ

Αποκαλυπτικό το ντοκιμαντέρ Toxic Crisis του Ομήρου Ευαγγελινού. Εν μέσω κρίσης και το περιβάλλον είναι από τα πρώτα που πλήττονται μαζί με τις ζωές χιλιάδων συμπολιτών μας.

Δείτε πώς η Γερμανία, χώρα υπόδειγμα ορθής οικολογικής διαχείρισης των απορριμάτων, προωθεί σε συνεργασία με τις ελληνικές κυβερνήσεις πολιτικές που μετατρέπουν τη χώρα μας σε χαβούζα τοξικών αποβλήτων της Ευρώπης. Την ίδια στιγμή που έρευνες ελληνικών πανεπιστημίων αποδεικνύουν πώς η Κρήτη και ο Θεσσαλικός κάμπος από μόνοι τους μπορούν να γίνουν πρότυπα αγροτικής παραγωγής και να θρέψουν δισεκατομμύρια ανθρώπων με κηπευτικά, δίπλα σε αγροτικές εκτάσεις τα τοξικά κάνουν πάρτι ανεξέλεγκτα. Θριάσιο πεδία, Βόλος, Χαλκιδική, Μεσόγεια, Φωκίδα και άλλες περιοχές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Το νερό του Ασωπού ποτίζει με καρκίνο τους κατοίκους της περιοχής αλλά και όλους τους εν δυνάμει καταναλωτές των προϊόντων του. Καρκινογενέσεις, τερατογενέσεις και θηλυκοποιήσεις αρσενικών εμβρύων, μερικά από τα κρούσματα σε Λιόσια και άλλες περιοχές με χωματερές.

Αυτά και πολλές άλλες παγκόσμιες πρωτοτυπίες στη διαχείριση του περιβάλλοντος της νεοελληνικής πραγματικότητας με κόστος ανυπολόγιστο, τόσο οικονομικό αλλά κυρίως κοινωνικό.

Toxic Crisis by Omiros Evangelinos (2012) από Aioleus

20.1.12

ΧΑΔΑ Ιεράπετρας: αναμένοντας την ουρανοκατέβατη “λύση”

Για μια ακόμη φορά η δημοτική αρχή αποποιείται πλήρως της ευθύνης για το πρόβλημα του ΧΑΔΑ Ιεράπετρας και γενικότερα της διαχείρισης των απορριμμάτων παρότι στελέχη της είχαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της σημερινής κατάστασης. Παράλληλα αποφεύγει την ενημέρωση και διαβούλευση για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα επιτρέποντας να αποφασίσουν άλλοι για μας χωρίς εμάς.
Βεβαίως και ο ΠΕΣΔΑΚ απέτυχε να δώσει λύσεις. Πριν ακόμη ολοκληρωθεί, θεωρείτο ξεπερασμένος. Ένας σχεδιασμός που έγινε με την Ιεράπετρα απούσα, χωρίς θέσεις και άποψη δεν διεκδίκησε και δεν κέρδισε τίποτα, αφήνοντας την τέταρτη πόλη της Κρήτης χωρίς ΧΥΤΑ και μία περιοχή με τον μεγαλύτερο όγκο γεωργικών αποβλήτων  δίχως μονάδα επεξεργασίας.
Τώρα που πραγματοποιείται η τροποποίηση του υπάρχοντος σχεδιασμού θα είναι παρούσα η Ιεράπετρα;

17.1.12

Μέτοχοι στην αξιοποίηση απορριμμάτων


Το ζητούμενο της Λακωνικής Βιοενεργειακής Α.Ε. είναι να συμμετάσχουν στη «διαχείριση» κάτοικοι και δήμοι της περιοχής

Της ΤΑΝΙΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΠΟΥΛΟΥ

«Ανοίγεις ένα πακέτο ρύζι, χρησιμοποιείς το περιεχόμενο και πετάς τη συσκευασία στα σκουπίδια. Ομως έχεις πληρώσει και για τη συσκευασία, με λίγα λόγια πετάς τα λεφτά σου». Αυτή ήταν η αρχική σκέψη η οποία γέννησε τη Λακωνική Βιοενεργειακή Α.Ε., μια εταιρεία διαχείρισης απορριμμάτων στη Λακωνία, περιοχή όπου η «διαχείριση» των απορριμμάτων γίνεται με τον καλό παλιό παραδοσιακό τρόπο: Πετιούνται σε επτά ανεξέλεγκτες χωματερές και στη συνέχεια καίγονται.
«Τα σύμμεικτα απορρίμματα είναι σκουπίδια, τα διαχωρισμένα είναι προϊόντα» λέει ο επιχειρηματίας κ. Σταύρος Αργυρόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Λακωνικής Βιοενεργειακής Α.Ε. και επισημαίνει ότι η ιδέα της συγκεκριμένης εταιρείας βασίζεται σε μια απλή αλήθεια: Οτι για να πείσεις τους πολίτες να κάνουν κάτι, στην προκειμένη περίπτωση να διαχωρίσουν με μεγάλη συνέπεια τα απορρίμματά τους, πρέπει να τους κάνεις συμμέτοχους, να κερδίζουν δηλαδή από αυτό.

2.1.12

Το Πρόβλημα Των Απορριμμάτων: Η ώρα της αλλαγής στρατηγικής και η Πράσινη Πρόταση



Με την αρχή της νέας χιλιετίας τα σκουπίδια και τα προβλήματα άρχισαν να συσσωρεύονται και η διαχείριση των απορριμμάτων έφθασε να αποτελεί ένα από τα πιο εκτεταμένα, σοβαρά και πολυσύνθετα περιβαλλοντικά προβλήματα στην Ελλάδα. Οι διαστάσεις του προβλήματος, με τις πόλεις να γεμίζουν με σωρούς από σκουπίδια και τις εφιαλτικές εικόνες από τις απαράδεκτες ανεξέλεγκτες χωματερές, έχουν φθάσει σε οριακό σημείο.

Καθώς το πρόβλημα των απορριμμάτων οξύνεται διαρκώς, απειλούνται πρόστιμα από την Ε.Ε. για τους ανεξέλεγκτους χώρους απόθεσης και μαγειρεύονται πρόχειρες και πολλές φορές επικίνδυνες «λύσεις» στην πλάτη της τοπικής κοινωνίας, που έχει αρχίσει να αφυπνίζεται περιβαλλοντικά.

28.11.11

Δείγματα πολιτισμού...


Σε μία από τις πιο όμορφες παραλίες του Δήμου μας, στο Βούλισμα Καλού Χωριού, φαίνονται τα απομεινάρια της καλοκαιρινής σεζόν. Οι τουρίστες ας απολαμβάνουν την παραλία "καθαρή". Το να την βλέπουν οι ντόπιοι έτσι τον υπόλοιπο χρόνο δεν έχει καμία σημασία. Ντροπή στους αρμοδιους. Η Οικολογική Κίνηση Μιραμβέλλου θα αναγκαστεί να αναγκαστεί να προχωρήσει σε καταγγελίες εάν δεν απομακρυνθούν άμεσα αυτά τα σκουπίδια από την παραλία. 

16.9.11

Πρόσκληση κινητοποίησης για ένα βιώσιμο και αποτελεσματικό μοντέλο διαχείρισης των απορριμμάτων στο νησί μας

Καθώς το πρόβλημα των απορριμμάτων οξύνεται, απειλούνται πρόστιμα από την Ε.Ε. για τους ανεξέλεγκτους χώρους απόθεσης και μαγειρεύονται επικίνδυνες «λύσεις» στην πλάτη της τοπικής κοινωνίας, είναι ανάγκη οι πολίτες της Κρήτης να απαιτήσουν περιβαλλοντικά ασφαλή, κοινωνικά δίκαιη, οικονομική και συνολικά βιώσιμη διαχείριση των απορριμμάτων. Τέτοια λύση είναι μόνο αυτή που βασίζεται στην ενεργοποίηση των πολιτών και όχι σε πανάκριβες και επικίνδυνες τεχνολογίες.

Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις της Κρήτης παίρνουν την πρωτοβουλία για την ενεργοποίηση των φορέων και των πολιτών του νησιού σε ένα πλατύ μέτωπο για την αντιμετώπιση του προβλήματος και τους καλούν να συνυπογράψουν τη συνημμένη πρόσκληση κινητοποίησης.

ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ:Υπογράψτε online στη διεύθυνση http://www.gopetition.com/petitions/aporrimmatakriti.htmlή στείλτε τις υπογραφές σας στο oikokriti@gmail.com ή στο fax 2810284520

Δείτε τις υπογραφές φορέων καθώς προσθέτονται στο http://www.ecocrete.gr/index.php?option=content&task=view&id=7045Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα στο www.ecocrete.gr

Η Γραμματεία του Παγκρήτιου Δικτύου Περιβαλλοντικών Οργανώσεων «ΟικοΚρήτη»www.ecocrete.gr

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στα τηλέφωνα 6977471845 και 6970267502 

17.8.11

Σε διακοπές η ανακύκλωση Το 57% των σκουπιδιών στις παραλίες μας είναι πλαστικά


Της Λινας Γιανναρου

Ο ήλιος έχει πέσει, το σώμα έχει «ανάψει» από τις τόσες ώρες στην παραλία, η πείνα έχει θεριέψει: ώρα να πάμε σπίτι. Οι πετσέτες τινάζονται,διπλώνονται και παίρνουν θέση στην τσάντα, γυαλιά, κλειδιά, καπέλα,παιχνίδια, περιοδικά τακτοποιούνται κι αυτά. «Τα σκουπίδια!», φωνάζει κάποιος.«Να, ας τα μαζέψουμε όλα σ' αυτή τη σακούλα». Ισα που χώρεσαν: έξι κύπελλα καφέ, τρία τενεκεδάκια αναψυκτικών, οκτώ - ναι, 8! - μπουκαλάκια νερό. Η παρέα ανηφορίζει προς το αυτοσχέδιο πάρκινγκ. Πριν μπουν στααμάξια, η σακούλα απορρίπτεται σε έναν ήδη ξέχειλο κάδο. Αυτό ήταν. Συνολικά 17 τεμάχια απολύτως ανακυκλώσιμων συσκευασιών ξεκίνησαν το ταξίδι τους για τη χωματερή - ή στην καλύτερη περίπτωση τον ΧΥΤΑ- της περιοχής, για την εξαιρετικά αργή διαδικασία αποσύνθεσής τους.

20.5.11

Διαχείριση απορριμμάτων και ανακύκλωση πάνε μαζί

Αθήνα 
Το μέλλον της διαχείρισης των απορριμμάτων βρίσκεται στην ανακύκλωση και ανάκτηση των υλικών, σε πρακτικές μείωσης και πρόληψης της παραγωγής αποβλήτων. Αυτό δήλωσε το πρωί της Τετάρτης, σε ημερίδα για την ανακύκλωση, η υπουργός Περιβάλλοντος κυρία Τίνα Μπιρμπίλη. Ωστόσο, σύμφωνα με την υπουργό, είναι απαραίτητες οι μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων για την επίλυση των προβλημάτων των ΧΥΤΑ (Χώροι Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων) και την μετατροπή τους σε ΧΥΤΥ (Χώροι Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων. Η υπουργός ξεκαθάρισε, στέλνοντας και ένα μήνυμα σε όσους αντιδρούν με την εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων, ότι «υποδομές και ανακύκλωση πάνε μαζί». Όπως είπε χαρακτηριστικά χώρες που έχουν πετύχει υψηλά ποσοστά ανακύκλωσης, έχουν επίσης και πλήρεις υποδομές διαχείρισης αποβλήτων. 

4.5.11

Πρόσκληση κινητοποίησης για ένα βιώσιμο και αποτελεσματικό μοντέλο διαχείρισης των απορριμμάτων στο νησί μας


Παγκρήτιο Δίκτυο Περιβαλλοντικών Οργανώσεων "ΟικοΚρήτη"
Οικολογική Πρωτοβουλία Χανίων, Περιβαλλοντικός Σύλλογος Ρεθύμνου, Πολιτιστική Εταιρεία Πανόρμου «Επιμενίδης», Οικολογική Ομάδα Ψηλορείτη, Περιβαλλοντικός Σύλλογος "Φίλοι του Δάσους της Κέρης", Κίνηση Πολιτών Μεσαράς για το Περιβάλλον, Σύλλογος Προώθησης ΑΠΕ και Επίλυσης Ενεργειακού Κρήτης, Οικολογική Παρέμβαση Ηρακλείου, Σύνδεσμος Γουρνών «Ανάπτυξη και Περιβάλλον», Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος, Οικολογικός Περιβαλλοντικός Σύλλογος Μαλλίων «ο Ποταμός», Περιβαλλοντικός Σύλλογος Βιάννου, Οικολογική Κίνηση Μιραμβέλλου, Οικολογική Ομάδα Ιεράπετρας, Οικολογική Πρωτοβουλία Ορεινού Δήμου Μακρύ Γιαλού, Προοδευτικός Σύλλογος Μυρσίνης, Οικολογική Ομάδα Σητείας, Περιβαλλοντικός Σύλλογος Δήμου Ιτάνου.  Ιστότοπος: www.ecocrete.gr, Εφημερίδα "Φουρόγατος". Ταχ. Διεύθυνση: Αγ. Φανουρίου 12, 71601 Ηράκλειο, fax: 2810284520, e-mail: oikokriti@gmail.com

Τρίτη 3 Μαΐου 2011

Καθώς το πρόβλημα των απορριμμάτων οξύνεται, απειλούνται πρόστιμα από την Ε.Ε. για τους ανεξέλεγκτους χώρους απόθεσης και μαγειρεύονται επικίνδυνες «λύσεις» στην πλάτη της τοπικής κοινωνίας, είναι ανάγκη οι πολίτες της Κρήτης να απαιτήσουν περιβαλλοντικά ασφαλή, κοινωνικά δίκαιη, οικονομική και συνολικά βιώσιμη διαχείριση των απορριμμάτων. Τέτοια λύση είναι μόνο αυτή που βασίζεται στην ενεργοποίηση των πολιτών και όχι σε πανάκριβες και επικίνδυνες τεχνολογίες.

3.5.11

Οικοκρήτη: Πρόσκληση κινητοποίησης για ένα βιώσιμο και αποτελεσματικό μοντέλο διαχείρισης των απορριμμάτων στο νησί μας



Καθώς το πρόβλημα των απορριμμάτων οξύνεται, απειλούνται πρόστιμα από την Ε.Ε. για τους ανεξέλεγκτους χώρους απόθεσης και μαγειρεύονται επικίνδυνες «λύσεις» στην πλάτη της τοπικής κοινωνίας, είναι ανάγκη οι πολίτες της Κρήτης να απαιτήσουν περιβαλλοντικά ασφαλή, κοινωνικά δίκαιη, οικονομική και συνολικά βιώσιμη διαχείριση των απορριμμάτων. Τέτοια λύση είναι μόνο αυτή που βασίζεται στην ενεργοποίηση των πολιτών και όχι σε πανάκριβες και επικίνδυνες τεχνολογίες.


Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις της Κρήτης παίρνουν την πρωτοβουλία για την ενεργοποίηση των φορέων και των πολιτών του νησιού σε ένα πλατύ μέτωπο για την αντιμετώπιση του προβλήματος και τους καλούν να συνυπογράψουν τη συνημμένη πρόσκληση κινητοποίησης.

Στείλτε τις υπογραφές σας στο oikokriti@gmail.com ή στο fax 2810284520

Η Γραμματεία του Παγκρήτιου Δικτύου Περιβαλλοντικών Οργανώσεων «ΟικοΚρήτη»

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στα τηλέφωνα 6977471845 και 6970267502

18.4.11

104,4 FM: Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων Κρήτης: Η ώρα των αποφάσεων

aporimata4
Με εξαιρετική επιτυχία-τόσο από την άποψη της προσέλευσης του κοινού όσο και από την άποψη της συζήτησης που έγινε- πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 15/4/11 η εκδήλωση των περιφερειακών κινήσεων «ΜΙΑ ΚΡΗΤΗ περιβάλλον-άνθρωπος» και «Ριζοσπαστική Συνεργασία Κρήτης» στον Πολυχώρο της παλιάς λαχαναγοράς, του Δήμου Ηρακλείου (βλ. φωτογραφίες). Παρευρέθηκαν αρκετοί περιφερειακοί σύμβουλοι, αντιπεριφερειάρχες και δήμαρχοι/δημοτικοί σύμβουλοι.

15.4.11

Σύσκεψη για τη διαχείριση απορριμμάτων στις 18/04/2011‏

waste_500.jpg
Δήμαρχος Αγίου Νικολάου κ. Δημήτρης Κουνενάκης έστειλε την παρακάτω πρόσκληση στο Δήμαρχο Ιεράπετρας κ. Σήφη Αναστασάκη, στο Δήμαρχο Σητείας κ. Θεόδωρο Πατεράκη, στο Δήμαρχο Οροπεδίου Λασιθίου κ. Γιώργο Μηλιαρά και στην Επιτροπή φορέων για τη διαχείριση των απορριμμάτων.

13.4.11

Ημερίδα στο Ηράκλειο: «Διαχείριση στερεών αποβλήτων Κρήτης: Η ώρα των αποφάσεων»


Oι περιφερειακές παρατάξεις «Ριζοσπαστική Συνεργασία Κρήτης» και «ΜΙΑ ΚΡΗΤΗ, περιβάλλον - άνθρωπος» διοργανώνουν από κοινού εκδήλωση - δημόσια συζήτηση με θέμα: «Διαχείριση στερεών αποβλήτων Κρήτης: Η ώρα των αποφάσεων» την Παρασκευή 15 Απριλίου 2011 και ώρα 19:00 στον Πολυχώρο Ηρακλείου (πρώην λαχαναγορά).

7.4.11

Απάντηση κόλαφος για την κυβέρνηση και την πολιτική που ακολουθεί στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων και των ΧΥΤΑ, του Επιτρόπου για το Περιβάλλον κ. Potočnik στο Ν. Χουντή


Απάντηση κόλαφος για την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση στο θέμα τον απορριμμάτων και τους δεκάδες ΧΥΤΑ/ ΧΥΤΥ που χτίζει σε όλη την Ελλάδα και η οποία δικαιώνει ουσιαστικά τη σθεναρή αντίσταση των πολιτών στην Κερατέα και αλλού, έδωσε χθες το βράδυ στο Στρασβούργο ενώπιον της ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ο Επίτροπος για το Περιβάλλον κ. Potočnik απαντώντας σε ερώτηση του Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή.
Μερικά μόνο από τα σημεία της απάντησης του Επιτρόπου είναι τα ακόλουθα:
•    «Θα πρέπει η Ελλάδα να προχωρήσει και πέρα από αυτή την επιλογή διαχείρισης αποβλήτων, να ξεφύγει από τους ΧΥΤΑ και ΧΥΤΥ και να φτάσει σε πιο σύγχρονες μεθόδους που βασίζονται στην ανάκτηση και την ανακύκλωση.» ….

15.3.11

Πολύ ενδιαφέρον Blog για την κομποστοποίηση

Το blog αυτό φιλοδοξούμε να εισαγάγει μια εναλλακτική πρόταση στο χώρο με την προώθηση των ιδεών ποιοτικών λύσεων και προϊόντων για τη σύγχρονη βιολογική (οικολογική) κηποτεχνία, που θα σέβεται τον καταναλωτή και το περιβάλλον.
http://biokipos.blogspot.com/p/blog-page.html

8.3.11

Καύση απορριμμάτων ή Πόλεις χωρίς Σκουπίδια;


ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΙΜΠΡΑΗΜ

Ας ξεκινήσουμε από τα αυτονόητα. Η φύση δεν παράγει απορρίμματα. Στα φυσικά οικοσυστήματα, αυτό που θεωρείται απόβλητο από ένα οργανισμό, αποτελεί χρήσιμη πρώτη ύλη για κάποιον άλλο, και έτσι, τίποτα δεν χάνεται και συνεχίζεται αρμονικά ο αέναος κύκλος της ζωής.
Οι σύγχρονες ανθρώπινες κοινωνίες διαταράσσουν αυτόν τον κύκλο με τρεις τρόπους. Πρώτον, ο άνθρωπος έχει δημιουργήσει ένα ευρύ φάσμα ουσιών και υλικών που δεν υπήρχαν στη φύση ή δεν προϋπήρχαν σʼ αυτή τη μορφή. Τα πλαστικά είναι ένα καλό παράδειγμα. Ακόμη και το τυπωμένο χαρτί, είναι δύσκολο να αφομοιωθεί χωρίς παρενέργειες μέσω των φυσικών διεργασιών, αφού συνήθως περιέχει τοξικές λευκαντικές ουσίες και μελάνια με βαρέα μέταλλα.

22.2.11

Πυρ στο ΕΜΠ για την καύση

Εντονες αντιδράσεις και αμφισβητήσεις προκαλεί στην Κρήτη η μελέτη που συνέταξε το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για τον τρόπο διάθεσης των απορριμμάτων, καθώς προβλέπει την καύση των απορριμμάτων ως μέρος του συστήματος της συνδυασμένης επεξεργασίας.

18.2.11

Ανακοίνωση για την διαχείριση των απορριμμάτων


Ιεράπετρα 17 Φεβρουαρίου  2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 Θέμα :  Ανακοίνωση για την διαχείριση των απορριμμάτων
Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις στο μεγάλο ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων της περιοχής μας, θεωρούμε έγκαιρο και αναγκαίο να καταθέσουμε τις απόψεις και τις προτάσεις μας.