Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αστικό Πράσινο (Ελαιώνας). Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αστικό Πράσινο (Ελαιώνας). Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

9.12.15

Αναφορά-Αίτηση απο συμπολίτη μας για την κλάδευση & κοπή δέντρων

Παρακάτω δημοσιεύουμε μια επιστολή που μας έστειλε ένας πολίτης σχετικά με το άναρχο και απαράδεκτο κλάδεμα και κοπή των δέντρων.
Παλαιότερα σαν Οικολογική Κίνηση Μιραμβέλλου είχαμε αναφερθεί πολλές φορές για το θέμα όπως και πολλοί άλλοι μεμονωμένοι πολίτες.
Στηρίζουμε τις κινήσεις των πολιτών που αντιδρούν και επιδιώκουν ένα καλύτερο φυσικό περιβάλλον για τον τόπο μας.
Αναμένουμε να δούμε αν θα υπάρξει κάποια αντίδραση από τις αρμόδιες αρχές ώστε να μην επαναλαμβάνονται ξανά και ξανά αυτά τα φαινόμενα.

Δ.Σ. της Οικολογική Κίνηση Μιραμβέλλου

Η επιστολή σε pdf εδώ...



13.3.15

Εξαίρεση και όχι κανόνας το κλάδεμα/κοπή δέντρων!


Με αφορμή κάποια δημοσιεύματα αλλά και παρατηρήσεις σχετικά με το κλάδεμα και την κοπή δέντρων που επισημάνθηκαν από πολίτες τις τελευταίες ημέρες, η Οικολογική Κίνηση Μιραμβέλλου παραθέτει παρακάτω κάποια στοιχεία και προτάσεις που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη από τους δημόσιους φορείς και υπεύθυνους.

Η επιστημονική τεκμηρίωση
Οι επιστήμονες επισημαίνουν πως το κλάδεμα των δέντρων είναι μια «βάναυση επέμβαση», που προκαλεί πολλές φορές ανεπανόρθωτες ζημιές και οδηγεί νωρίτερα τα φυτά στον θάνατο. Ο αναπληρωτής καθηγητής Δασοκομίας της Σχολής Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του Α.Π.Θ., πρόεδρος της Ελληνικής Δασολογικής Εταιρείας και αντιπρόεδρος του σωματείου «Φίλοι του Πρασίνου Θεσσαλονίκης»,κος Θεοχάρης Ζάγκας, σε ομιλία του στο Α.Π.Θ το 2010 με θέμα «Η φύση στην πόλη ως πλαίσιο και εργαλείο εκπαίδευσης για το περιβάλλον και την αειφορία» ανέφερε πως «η κλάδευση των δέντρων, των πάρκων και των δενδροστοιχιών δεν αποτελεί τον κανόνα αλλά την εξαίρεση στο πλαίσιο της ορθολογικής και επιστημονικά βασισμένης διαχείρισης του αστικού πρασίνου. Διαφορετικά, αυτή αποτελεί εγκληματική πράξη επί ''πληρωμή'' κατά των δέντρων και ως εκ τούτου κατασπατάληση πόρων, οι οποίοι είναι απαραίτητοι για άλλες προτεραιότητες. Η κλάδευση θα πρέπει να διενεργείται μόνον όταν αυτή είναι απαραίτητη. Η απομάκρυνση ζωντανών κλαδιών από ένα δέντρο οδηγεί στην καταπόνησή του, αφού με τον τρόπο αυτό απομακρύνεται μεγάλη ποσότητα συσσωρευμένης ενέργειας»,

Ο ομότιμος καθηγητής της Σχολής Δασολογίας του ΑΠΘ κ. Σπύρος Ντάφης, με ειδικευμένες γνώσεις στη Δασοκομία πόλεων και διεθνή αναγνώριση τονίζει μέσα από το βιβλίο του «Δασοκομία Πόλεων» .εκδ. Art of Text. (2001) …...«Όσο υγιέστερο είναι ένα δένδρο τόσο πληρέστερη είναι η κόμη του και αντιστρόφως. Η κόμη με το φύλλωμά της είναι το «εργοστάσιο» του δένδρου και πηγή όλων των ευεργετικών επιδράσεων στον άνθρωπο. Συνεπώς οποιαδήποτε κλάδευση της κόμης είναι σφάλμα. Μειώνει τη ζωτικότητα του δένδρου ως συνόλου διότι απομακρύνεται ένα σημαντικό μέρος των αφομοιωτικών οργάνων. Όσο πιο συχνές είναι οι κλαδεύσεις και όσο πιο έντονες γίνονται τόσο περισσότερες πληγές δημιουργούνται με αποτέλεσμα να δίνεται ευκαιρία σε χιλιάδες μύκητες και βακτήρια να προσβάλλουν τα δέντρα. Όσο κατά το δυνατόν υπόκεινται σε λιγότερο κλάδεμα τόσο περισσότερο και για μακρύτερο χρόνο διατηρούνται τα δένδρα υγιή. Δεν πρέπει εδώ να εφαρμόζονται οι ίδιες μέθοδοι που εφαρμόζονται στα βραχύβια οπωροφόρα δένδρα. Εκεί ισχύουν άλλοι κανόνες και άλλοι σκοποί. Εδώ πρέπει να τονισθεί με έμφαση η κακοποίηση που υφίστανται τα δένδρα στις πόλεις και ιδιαίτερα τα δέντρα των πεζοδρομίων από τις βάρβαρες όσο και αλόγιστες πολλές φορές κλαδεύσεις. Υπάρχουν βέβαια περιπτώσεις στις οποίες επιβάλλεται η κλάδευση των δένδρων αν και με μια περισσότερο προσεκτική εκλογή των ειδών θα αποφεύγονταν πολλές κλαδεύσεις και συνεπώς άσκοπες δαπάνες πέρα από την κακοποίηση των δένδρων».

Το συμπέρασμα
Συμπεραίνουμε λοιπόν πως η απαράδεκτη αισθητικά, περιβαλλοντικά και επιστημονικά πρακτική του κλαδέματος των δέντρων και δεντροστοιχιών μας καταδεικνύει την έλλειψη γνώσης και βασικής εκπαίδευσης στο αντικείμενο. Η κατακρεούργηση ολόκληρων κύριων κλάδων, ακόμη και του κεντρικού κορμού, αφήνει δέντρα χωρίς κλαδιά, μεταβάλλοντάς τα σε κακόγουστα μπονσάι που κινδυνεύουν άμεσα από σάπισμα και νέκρωση. Τα δέντρα δυστυχώς δεν μπορούν να μιλήσουν, αλλά αν μπορούσαν, τι θα έλεγαν;

Είναι βέβαιο ότι υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες καθίσταται απαραίτητη η κλάδευση. Πότε όμως και πώς; Η κλάδευση θα πρέπει να πραγματοποιείται μόνον όταν αυτή είναι απαραίτητη και θα πρέπει να γίνεται όσο το δυνατόν καλύτερα και πιο προσεκτικά για να μην δημιουργείται η αίσθηση ότι τα δέντρα ‘’κουτσουρεύονται’’. Η κοπή δε ολόκληρου δέντρου θα πρέπει πάντα να αντικαθίσταται με νέο καθώς επίσης και να αιτιολογείται πλήρως στους πολίτες ο σκοπός της κοπής του που θα πρέπει να είναι προς όφελος του κοινού συμφέροντος.

Ο ρόλος της ύπαρξης των δέντρων στις πόλεις αλλά και εκτός είναι πολυδιάστατος. Τα πλεονεκτήματα από την ύπαρξή τους και η συμβολή τους στην ποιότητα ζωής των πολιτών είναι πολλαπλή, όπως αποδεικνύεται και από την πολιτική άλλων χωρών. Παρόλα αυτά, στον τόπο μας συνεχίζεται η περιβαλλοντοκτόνα πολιτική, μειώνοντας τους ελεύθερους χώρους, κουτσουρεύοντας τα πάρκα και ακρωτηριάζοντας δέντρα ακόμα και σε προστατευόμενες περιοχές και πολλές φορές με την συγκατάθεση της δημοτικής αρχής.

Αιτήματα & προτάσεις
Βάση των παραπάνω η Οικολογική Κίνηση Μιραμβέλλου αιτείται και προτείνει προς τον Δήμο Αγίου Νικολάου:
  1. Την οργάνωση ενημερωτικής ημερίδας προς τους δημοτικούς φορείς και όσους είναι υπεύθυνοι για το κλάδεμα και την κοπή δέντρων, από ειδικούς επιστήμονες στην δασοκομία. 
  2. Την απόδοση ευθυνών αλλά και αστυνόμευση στην κατακρεούργηση δέντρων και φυτών (όπως πρόσφατα παρατηρήθηκε στην παραλία Αμμούδι). 
  3. Την κλάδευση/κοπή των δέντρων εντός αλλά και εκτός του αστικού πρασίνου μόνο όταν θεωρείται αναγκαίο με βάσιμα και υπεύθυνα επιχειρήματα ώστε να δικαιολογείται. 
  4. Την άμεση αντικατάσταση του κομμένου παλαιού πεύκου που έγινε πρόσφατα στην οδό Ρούσου Κουνδούρου, με νέο πεύκο. 
Τα παραπάνω εκτός από την δημοσίευσή τους, θα κατατεθούν επίσης στο Δήμο Αγίου Νικολάου με επίσημες διαδικασίες, τις επόμενες ημέρες.

Το Δ.Σ. της Οικολογικής Κίνησης Μιραμβέλλου
13 Μαρτίου 2015, Άγιος Νικόλαος

16.2.15

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 16/02/2015: Ο Ελαιώνας είναι ακόμα εδώ!


Την Παρασκευή 6/2/2015 εκπρόσωποι της Οικολογικής Κίνησης Μιραμβέλλου πραγματοποίησαν συνάντηση με τον δήμαρχο Αγίου Νικολάου Αντώνη Ζερβό στο γραφείο του. Στην συνάντηση παρευρέθηκαν ο Αλέξης Μαντάς, πρόεδρος του Δ.Σ. της Ο.Κ.Μ, η Ελευθερία Φλουρή, ταμίας του Δ.Σ. και ο Νίκος Περάκης ως μέλος της Ο.Κ.Μ. 

Η συνάντηση έγινε με πρωτοβουλία της Οικολογικής Κίνησης ώστε να τεθούν κάποια από τα θέματα που μας έχουν απασχολήσει τα τελευταία χρόνια αλλά δεν έχουν ακόμα επιλυθεί. Ο χρόνος μας ήταν περιορισμένος για αυτό δεν επεκταθήκαμε ούτε αναλύσαμε όλα τα θέματα αλλά προσπαθήσαμε να προωθήσουμε την συνεργασία που αναζητάμε από τον Δήμο μέσω της παρουσίασής των απόψεων μας στα βασικότερα οικολογικά ζητήματα.

Ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν και το μέλλον της περιοχής του Ελαιώνα. Μετά από ανακριβή άρθρα που δημοσιεύθηκαν μετέπειτα από τη συνάντηση μας, θα θέλαμε να διευκρινίσουμε την θέση μας στο συγκεκριμένο θέμα.

Η πρόταση της Οικολογικής Κίνησης Μιραμβέλλου για την χρήση του Ελαιώνα ως πάρκο πρασίνου παραμένει ίδια με την αρχική πρόταση που έγινε πριν 4 χρόνια περίπου. Προτείνουμε λοιπόν ο Ελαιώνας να λειτουργήσει ως πάρκο πρασίνου στο κέντρο της πόλης αφού είναι κάτι που έχει ανάγκη κάθε πόλη που σέβεται τους πολίτες και τους επισκέπτες της. Με τον εμπλουτισμό της γηγενούς χλωρίδας αλλά και με ήπιες υποδομές φυσικής δόμησης που μπορεί να γίνουν με την επίβλεψη της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου ακόμα και με την βοήθεια εθελοντών και εκπαιδευτικών δράσεων χωρίς μεγάλα κόστη, μπορούμε να διαμορφώσουμε ένα όμορφο χώρο για τα παιδιά αλλά και τους μεγάλους. Ένα τέτοιο πράσινο πάρκο θα έχει πολλαπλές θετικές επιπτώσεις, στην εικόνα της πόλης, στο επίπεδο ζωής των πολιτών, στην δημόσια υγεία, στην βελτίωση του μικροκλίματος της περιοχής, στην ανάπτυξη της τοπικής βιοποικιλότητας και αλλού ενώ θα έχει σημαντική συνεισφορά ως πράσινος ελεύθερος χώρος παιχνιδιού για τους μικρούς και αναψυχής για τους μεγάλους.

Η Οικολογική Κίνηση αναγνωρίζοντας την πίεση που υπήρχε και υπάρχει ακόμα για χώρο στάθμευσης, προτείνει την προσωρινή χρήση του 1/3 του Ελαιώνα για πάρκινγκ. Βέβαια για την σωστότερη αξιοποίηση της χρήσης, θα πρέπει να δημιουργηθούν κάποια καλντερίμια με φυσικά υλικά χωρίς μεγάλο κόστος ώστε να μην γίνεται η άναρχη στάθμευση που γίνεται τώρα καθώς και για να μην υποβαθμιστεί κατά το δυνατόν ο χώρος.

Δυστυχώς από τότε που κινητοποιηθήκαμε και βρήκαμε υποστήριξη από πολλούς περιοίκους, δεν εφαρμόστηκε τίποτα από αυτά, αλλά αντίθετα έγινε επέκταση του πάρκινγκ, διαμόρφωση του εδάφους και κλάδεμα των ελιών, που είχε ως αποτέλεσμα να υποβαθμιστεί ακόμα περισσότερο η περιοχή και τα δέντρα να μην αναπτύσσονται όπως θα έπρεπε.

Την ίδια στιγμή θα θέλαμε να εκφράσουμε την αντίθεση μας στον σχεδιασμό της δημοτικής αρχής να επεκτείνει το υπάρχον πάρκινγκ, με στρώσιμο μεγαλύτερου μέρους του αγροκτήματος με χαλίκι, γιατί αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα να υποβαθμιστεί ακόμα περισσότερο ο χώρος στην συνείδηση των πολιτών.

Μαζί με τα παραπάνω θεωρούμε ότι το γενικότερο σχέδιο για μια βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον πόλη, είναι η δημιουργία χώρων στάθμευσης περιφερειακά της πόλης μαζί με την λειτουργία αστικού λεωφορείου που θα μεταφέρει τον κόσμο στο κέντρο της. Αυτό είναι κάτι που θα μπορούσε ήδη να ξεκινήσει να εφαρμόζεται με στόχο μελλοντικά να μεταφερθούν οι δημόσιες και δημοτικές υπηρεσίες έξω από την πόλη. Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην τσιμεντοποίηση του χώρου στον Ελαιώνα με την δημιουργία δαπανηρών κατασκευών, όπως υπόγειου πάρκινγκ, αφού δεν αποτελεί μια βιώσιμη λύση για το κυκλοφοριακό πρόβλημα μιας αναπτυσσόμενης πόλης.

Είμαστε πάντα έτοιμοι να βοηθήσουμε προς την κατεύθυνση αυτή βάση των παραπάνω, σε συνεννόηση με τους περιοίκους και την Δημοτική αρχή, με ένα σχέδιο για τον εμπλουτισμό του πάρκου σαν χώρο ανάσας για όλη την πόλη, με την βοήθεια γεωπόνων και πολιτών που είναι διαθέσιμοι και αυτή τη στιγμή να βοηθήσουν με τις ιδέες τους και χειρωνακτικώς.

Ελπίζουμε και διεκδικούμε πάντα μία στενή συνεργασία στα περιβαλλοντικά θέματα του Δήμου ώστε πάντα πρώτα και δημοκρατικά να ωφελείται το φυσικό περιβάλλον, ο άνθρωπος και ο πολιτισμός.

Οι προτάσεις της Ο.Κ.Μ κατατέθηκαν στην δήμαρχο και υπάρχουν διαθέσιμες στο διαδίκτυο ecomirabello.blogspot.gr. Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να μας στείλει ένα email στο oiko.kinisi.miravelou@gmail.com για περισσότερες πληροφορίες.

Το Δ.Σ. της Οικολογίκης Κίνησης Μιραμβέλλου

4.10.12

Εμείς οι άνθρωποι του τόπου αυτού... έχουμε την δύναμη.

Εμείς οι άνθρωποι του τόπου αυτού το πρωί της Τρίτης 2/10/12 μαζευτήκαμε όλοι κάτω από το - διάσημο πια - πεύκο της Ρ. Κουνδούρου. Μέλη της Οικολογικής Κίνησης, απλοί πολίτες, γεωπόνοι, ο αντιδήμαρχος, εργάτες του δήμου και ένας γερανός έκλεισαν προσωρινά τον δρόμο για το λιμάνι. Αιτία της μάζωξης ήταν η επανεξέταση των λύσεων στην επικινδυνότητα που προκαλούσε το πεύκο λόγω ρωγμών που παρατηρήθηκαν.

Τις προηγούμενες ημέρες είχε αποφασιστεί πολύ βιαστικά η απομάκρυνση ολόκληρου του πεύκου από το δήμο και μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Δασών Λασιθίου. Πολίτες της πόλης μας και γείτονες του πεύκου μαζί με την Οικολογική Κίνηση Μιραμβέλλου άμεσα κινητοποιήθηκαν, αφού μετά από ελέγχους που έγιναν από άλλους ειδικούς δασολόγους και γεωπόνους, βγήκε το συμπέρασμα ότι η απόφαση της απομάκρυνσης του πεύκου ήταν μια παράλογη και πολύ πρόχειρη λύση. Προτάθηκαν άμεσα λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος με βάση καταρχήν την ασφάλεια των πολιτών αλλά και της διατήρησης του πεύκου.

Μετά την προβολή της τεκμηριωμένης αντίδρασης που υπήρχε από μεγάλη μερίδα πολιτών αποφασίσθηκε με πρωτοβουλία του κ. Αντιδημάρχου, μια επανεξέταση του πεύκου μαζί με άλλους γεωπόνους. Το πρωί της Τρίτης λοιπόν μαζευτήκαμε και οι γεωπόνοι που παρευρίσκονταν έλεγξαν το πεύκο από κοντά και με συλλογικότητα αποφασίσθηκε μια λογική λύση στο πρόβλημα. Κόπηκε ένα κλαδί του δέντρου που ήταν ψηλά και ήδη είχε σπάσει εν μέρει και αποτελούσε άμεσο κίνδυνο στους περαστικούς. Για το κύριο δεύτερο μεγάλο παρακλάδι του δέντρου που είχε μια ρωγμή αποφασίστηκε η λύση της τοποθέτησης ειδικών δακτυλίων για ενίσχυση μαζί με την συγκράτησή του από το άλλο παρακλάδι μέσω ειδικής σύνδεσης.

Πολύ δικαιολογημένα μπορεί κάποιος να σχολιάσει ότι καθόμαστε και ασχολούμαστε με ένα πεύκο ενώ όλοι περνάμε μια δύσκολη περίοδο με την εφαρμογή όλων των περικοπών και μειώσεων στους μισθούς και τις συντάξεις, την ανεργία και του ξεπουλήματος.

Το πεύκο όμως αυτό είναι και ένα παράδειγμα, για το ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα για το δίκαιο αρκεί να το διεκδικήσουμε εμείς!

Εμείς οι άνθρωποι του τόπου αν μιλήσουμε, φωνάξουμε, πιέσουμε και παλέψουμε για την λογική του δικαίου, θα τα καταφέρουμε να μείνουμε και εμείς όρθιοι!

Έχουμε την δύναμη.

Το Δ.Σ. της Οικολογικής Κίνησης Μιραμβέλλου
Τηλ. 6944465690
e-mail: oiko.kinisi.miravelou@gmail.com
http://ecomirabello.blogspot.gr/

29.9.12

Ο σεβασμός μας προς ένα ζωντανό οργανισμό


Στο ερώτημα, τι είναι ο τόπος μας, μην είναι ο ήλιος του, μην είναι τα ελεύθερα βουνά, οι ανοικτές παραλίες του ; Μην είν' το πεύκο ; Ο ποιητής έχει απαντήσει από καιρό.

Απλώς για άλλη μια φορά βρέθηκε η αφορμή για να κριθεί το επίπεδο μας, ο πολιτισμός μας, η σχέση μας με το περιβάλλον, οι ευαισθησίες μας, η δημοκρατική μας σκέψη και πράξη.

Στο επίκεντρο του τοπικού ενδιαφέροντος βρίσκεται ένα μεγάλο πεύκο, από αυτά που δίνουν το στίγμα της ιστορικότητας του κεντρικού δρόμου της πόλης. Αποτελούν κομμάτι της φυσιογνωμίας του χώρου, με μια ωραία αίσθηση αστικού πρασίνου. Παράλληλα λειτουργούν και ως οικότοπος – φωλιά, χιλιάδων πουλιών της περιοχής ( βλ. φωτογραφία). Το θέαμα αρέσει και σε πολλούς περαστικούς τουρίστες που περιδιαβαίνουν τη πόλη με τις φωτογραφικές τους μηχανές, μια μικρή γραφική τουριστική ατραξιόν.

Τα θέματα του αστικού πρασίνου είναι πολύ σημαντικά, ιδιαίτερα στα σημεία με πυκνή δόμηση. Η ομάδα Αστικού πρασίνου της Οικολογικής Κίνησης Μιραμβέλλου έχει ήδη δώσει, από τις 9/3/2011, στη δημοσιότητα και στις αρμόδιες υπηρεσίες 16 περιοχές παρέμβασης και βέβαια έχει αναπτύξει σχετικές εθελοντικές δράσεις.

Μετά την εισήγηση της Διεύθυνσης Δασών Λασιθίου στο Δήμο Αγίου Νικολάου για την απομάκρυνση του ιστορικού πεύκου στο δρόμο της Ρ. Κουνδούρου, και μετά από την τεκμηριωμένη και επιστημονικά υποστηριζόμενη έκφραση αντίθεσης μιας μεγάλης μερίδας πολιτών του Αγίου Νικολάου, η Οικολογική Κίνηση αναφέρει τα εξής:

1. Βάση μαρτυριών κατοίκων και επαγγελματιών της περιοχής, ποτέ δεν ελέγχθηκε σωστά το πεύκο από κάποιον εμπειρογνώμονα ώστε να τεκμηριωθεί η απομάκρυνσή του. Το μόνο άτομο που ανάφερε πρόβλημα στο δέντρο ήταν αυτός που πήγε να το κλαδέψει.

2. Οι πολίτες που είναι αντίθετοι με την κοπή του πεύκου θεωρούν ότι υπάρχουν άλλες λύσεις εκτός από την εύκολη, όπως η δημιουργία στηριγμάτων ή το κλάδεμα για την μείωση του βάρους.

3. Το πεύκο δεν θα ήταν στην κατάσταση που είναι σήμερα αν υπήρχε η ανάλογη φροντίδα (κλάδεμα, κτλ) ώστε να προσαρμοστεί με το αστικό περιβάλλον.

4. Ένα δέντρο είναι ζωντανός οργανισμός που αποτελείται από κύτταρα όπως και οι άνθρωποι. Κάθε ζωντανός οργανισμός αξίζει τον σεβασμό μας και πρέπει να κάνουμε κάθε τι δυνατό ώστε να επιβιώσει εφόσον προσφέρει στο περιβάλλον και δεν αφαιρεί όπως έχει συνήθεια ο άνθρωπος στην εποχή μας. Υπάρχει πλούσια διεθνής εμπειρία για ανάλογες παρεμβάσεις σε ιστορικούς χώρους.

5. Υπάρχουν κάποιες πληροφορίες ότι ένας λόγος για την απομάκρυνση του είναι τα παράπονα κάποιων επαγγελματιών για τις ακαθαρσίες των πουλιών που βρίσκουν φωλιά στο πεύκο. Υπάρχει λύση και για αυτό αν με καλή πρόθεση κάτσουμε να σκεφτούμε και να ενεργοποιήσουμε την δημιουργικότητα μας.

Λόγω των παραπάνω η Οικολογική Κίνηση Μιραμβέλλου ζητά από τον Δήμο και την Διεύθυνση Δασών Λασιθίου να αναθεωρήσουν την απόφασή τους, να γίνει αναλυτικός έλεγχος του πεύκου και να εξαντληθούν όλες οι λύσεις για την σωτηρία αυτού του ιστορικού δέντρου της πόλης μας.

Εφόσον υπάρχει αντίθεση από μεγάλη μερίδα πολιτών θεωρούμε ότι, δημοκρατικά θα πρέπει να εισακουστούν και να μην αγνοηθούν προτού θέσουν σε ενέργεια την απόφασή τους.

Λόγω της σημαντικότητας του θέματος η Οικολογική Κίνηση δεν θα παραβλέψει τα Νομικά μέσα που δικαιιούται προκειμένου να προλάβει καταστροφικές παρεμβάσεις.

Θα παραβρεθεί επίσης στην αυτοψία που έχει συμφωνηθεί, το πρωί της Τρίτης 2/10/2012, στις 7.30 το πρωί, παρουσία του αρμόδιου αντιδημάρχου, δασολόγων, γεωπόνων και ενδιαφερόμενων πολιτών.


Για την Οικολογική Κίνηση Μιραμβέλλου
Το Δ.Σ.

Τηλ. 6944465690
e-mail: oiko.kinisi.miravelou@gmail.com
http://ecomirabello.blogspot.gr/

24.9.12

Δεν είναι από τον Αμαζόνιο...






Οι φωτογραφίες δεν είναι από τις ζούγκλες του Αμαζονίου. Δεν χρειάζεται να ταξιδέψεις τόσο μακριά.
Ούτε καν με τη φαντασία σου.
Το μοναδικό θέαμα που βλέπετε είναι δίπλα σας. Στο απειλούμενο πεύκο της Ρ.Κουνδούρου στον Άγιο Νικόλαο.

11.6.12

Το μέλλον της πλαζ ΕΟΤ - Δημοτικό Συμβούλιο Αγ. Νικολάου στις 11/06/2012


Το μέλλον του δημοτικού χώρου της πλάζ Ε.Ο.Τ. αποφασίζεται στο Δημοτικό Συμβούλιο που θα γίνει στις 11 του μηνός Ιουνίου 2012, ημέρα Δευτέρα και ώρα 17:00, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Πολύκεντρο REX 3ος όροφος οδός Μ. Σφακιανάκη.
Καλούμε όλους τους φορείς και συλλόγους που θέλουν να στηρίξουν και να ενισχύσουν την πρόταση αξιοποίησης της πλαζ ΕΟΤ με βάση τον πολιτισμό και όχι της κερδοφορίας και του ξεπουλήματος ενός χώρου που ανήκει στα παιδιά μας, να παρευρεθούν αύριο στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Την πρόταση αξιοποίησης της πλαζ ΕΟΤ μπορείτε να διαβάσετε έδω: http://ecomirabello.blogspot.gr/2012/06/blog-post_06.html


6.6.12

Κάλεσμα για συζήτηση - Πλάζ ΕΟΤ 07.05.12 ώρα 7μμ


Ενημερώνουμε ότι η δημοπρασία της πλαζ του Ε.Ο.Τ. αναβλήθηκε για 10 μέρες!
Την Δευτέρα 11 Ιουνίου θα γίνει Δημοτικό Συμβούλιο σχετικά με το θέμα.

Καλούμε όλους τους φορείς που ενδιαφέρονται σχετικά, την Tοπική Kοινότητα Αγίου Νικολάου και τον Δήμο Αγίου Νικολάου,  την Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012 και ώρα 7μμ, στην πλάζ του Ε.Ο.Τ.,
να συζητήσουμε όλοι μαζί και να συντονιστούμε για την υλοποίηση ενός συγκεκριμένου σχεδίου διαχείρισης με βάση την πρόταση αξιοποίησης της πλαζ ΕΟΤ.


2.12.11

Για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΑΣΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ &  ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΑΣΩΝ
& ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΑΣΩΝ & ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΤΜΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΔΑΣΙΚΩΝ ΓΑΙΩΝ
Ταχ. Δ/νση: Χαλκοκονδύλη 31
Τ.Κ: 101 64 Αθήνα
Πληροφορίες: Αντώνιος Καπετάνιος
Τηλ. : 210-2124661
FΑΧ: 210-5244135
Email: prostasiadason@minagric.gr

Αθήνα   8 / 4 /2011
Αριθ. Πρωτ.: οικ.   117840/1514

ΠΡΟΣ: Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της Χώρας
Γενικές Δ/νσεις Δασών &  Αγροτικών Υποθέσεων
Δ/νσεις Συντονισμού &  Επιθεώρησης Δασών

Έδρες τους
ΚΟΙΝ.: πίνακας διανομής

Θέμα: Προστασία και διαχείριση κοινόχρηστων χώρων πρασίνου
Σχετ.:
Αναφορικά με το αντικείμενο του θέματος, επισημαίνουμε τα εξής:

Οι κοινόχρηστοι χώροι πρασίνου «αποτελούν το εντελώς απαραίτητον δια την υγείαν των ανθρώπων υποκατάστατον του φυσικού περιβάλλοντος εντός του αστικού ιστού», των οποίων «η διατήρησις αποτελεί υψίστην προτεραιότητα διά την προστασίαν της ποιότητος του αστικού περιβάλλοντος, εις τρόπον ώστε και ελαχίστης τοιαύτης εκτάσεως η απώλεια να λονιζεται ανεπίτρεπτος επιδείνωσις του οικιστικού περιβάλλοντος» (σκέψη 6η ΣτΕ 2242/1994).

Έχει δε κριθεί ότι, τα πάρκα και τα άλση που βρίσκονται σε κοινόχρηστο χώρο εντός ρυμοτομικού σχεδίου, εξομοιώνονται με τα δασικά οικοσυστήματα και υπάγονται στην ιδιαίτερη προστασία που θεσπίζεται για τα δάση και τις δασικές εκτάσεις με το άρθρο 24 του Συντάγματος (ενδεικτικά αναφέρονται, ΣτΕ ολ. 55/1993, 1118/1993, 1978/2002, 974/2005, ολ.677/2010).


Μάλιστα, ο νομοθέτης δεν έδωσε ούτε τη δυνατότητα επιτρεπτής επέμβασης στις ανωτέρω εκτάσεις, πλην της διάνοιξης δημοσίας οδού (άρθρο 49 παράγραφος 1 νόμου 998/1979), διαμορφώνοντας καθεστώς σχεδόν απόλυτης προστασίας τους.

Αντίστοιχα, η αριθ. 51/1992 Εγκύκλιος της Δ/νσης Νομοθετικού 'Ερνου του ΥΠΕΧΩΔΕ, με αριθ.πρωτ. 97131/7310/3-12-1992, έκανε γνωστή για εφαρμογή την αριθ. 2588/1992 απόφαση ΣτΕ,σύμφωνα με την οποία, «πράξεις εκδιδόμενοι κατ' εφαρμογήν των εξουσιοδοτικών διατάξεων των άρθρων 3 και 70 του ν. δ/τος της 17-7-1923 ως η ήδη προσβαλλόμενη, δεν επιτρέπεται να διαλαμβάνουν ρυθμίσεις αντιτιθέμενες προς τις διατάξεις του νόμου 998/1979 και ειδικότερα δεν μπορούν να μεταβάλλουν την κατά προορισμό χρήση των εντός του εγκεκριμένου σχεδίου  πόλεως ή πολεοδομικής ζώνης ή οικιστικής περιοχής υφισταμένων πάρκων, αλσών ή  δενδροστοιχιών διά της μετατροπής των έστω και εν μέρει εις οικοδομήσιμους και δη  ανεξαρτήτως εν ταύτα χαρακτηρίζονται υπό του ενκεκριμένου σχεδίου ως χώροι κοινοχρήστων  πρασίνων ή έχουν εν τοις πρανμασι αποκτήσει τοιούτον χαρακτήρα».

Αντίστοιχες οδηγίες εξέδωσε και η δασική υπηρεσία, με σειρά εγκυκλίων της (ενδεικτικά  αναφέρονται οι 110418/894/27-12-2001 και 87991/3814π.ε./20-3-2008 του Υφυπουργού  Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων αντιστοίχως).

Από την υφιστάμενη νομολογία και τις εγκύκλιες διαταγές προκύπτει ότι, ως πάρκα ή άλση  αντιμετωπίζονται και οι κοινόχρηστοι χώροι που στο σχέδιο πόλης μπορεί να μη  χαρακτηρίζονται ως χώροι κοινοχρήστου πρασίνου, αλλά έχουν αποκτήσει εν τοις πράγμασι  τέτοιον χαρακτήρα (ΣτΕ 2588/1992, 1118/1993 κ.ά., γνμδ ΝΣτΚ 2568/1981, 1006/1983 κ.ά.,  αριθ. 87991/3814π.ε./20-3-2008 του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, 51/1992  εγκύκλιος ΥΠΕΧΩΔΕ). Οι ανωτέρω εκτάσεις, αντιμετωπιζόμενες ως πάρκα ή άλση, εμπίπτουν στο  πλαίσιο των διατάξεων της δασικής νομοθεσίας για την προστασία και διαχείριση τους.

Με την αριθ. 96996/2876/3-8-2006 εγκύκλιο διαταγή της υπηρεσίας μας, αποσαφηνίστηκε  ότι το υπέδαφος δασικών εδαφών αποτελεί προστατευτέο σύμφωνα με τη δασική νομοθεσία  αγαθό, ως μέρος του δασικού οικοσυστήματος που συγκροτείται στην κείμενη περιοχή. Τούτου  δοθέντος, η προστασία και διαχείριση του ασκείται από τη δασική Αρχή, σε συνεργασία  βεβαίως με έτερη υπηρεσία, της οποίας η συναρμοδιότητα προκύπτει από σχετική διάταξη.

Για το υπέδαφος συνεπώς, πάρκων και αλσών, ισχύουν οι περιοριστικές διατάξεις σ' ότι  αφορά στον προορισμό και τη χρήση του, που ισχύουν γι' αυτά, όπως απορρέουν από τη  δασική νομοθεσία και το Σύνταγμα. Δεν είναι επομένως δυνατόν, να διατίθεται το υπέδαφος  τους για τη δημιουργία υπογείων parking, καθότι δεν δίνεται τέτοια δυνατότητα από τη δασική  νομοθεσία.

Σχετικώς, το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ότι, δεν είναι δυνατή η κατασκευή χώρου  στάθμευσης κάτω από κοινόχρηστο χώρο πρασίνου, αφού υπάρχει ασυμβατότητα της  συγκεκριμένης χρήσης με τον προορισμό του υπερκειμένου χώρου πρασίνου. Οι κοινόχρηστοι  χώροι πρασίνου δε, αποτελούν οιονεί υποκατάστατα του φυσικού περιβάλλοντος εντός της  πόλης και δεν επιτρέπεται παράλληλη χρήση που να αναιρεί ή να μειώνει ουσιωδώς τη χρήση  αυτή, όπως είναι η χρήση των υπόγειων χώρων στάθμευσης (ΣτΕ 2242/1994, γνμδ ΠΕ 258/2001  ΣτΕ).

Εν προκειμένω, δεν έχει εφαρμογή η διάταξη της παραγράφου 1 άρθρου 8 νόμου 2052/1992,  όπως τροποποιήθηκε με τη διάταξη της παραγράφου 2 άρθρου 10 νόμου 2947/2001, που  αναφέρεται στη δυνατότητα δημιουργίας υπογείων χώρων στάθμευσης σε κοινόχρηστους και  κοινωφελείς χώρους του αστικού ιστού, καθότι η συγκεκριμένη διάταξη δεν αφορά στους  κοινόχρηστους χώρους πρασίνου (πάρκα και άλση), αλλά σε κοινόχρηστους χώρους που δεν  τους δηλοποιεί και δεν τους χαρακτηρίζει η παρουσία αστικού πρασίνου, και δεν προορίζονται  από το σχέδιο πόλης ν' αποτελέσουν χώρους κοινοχρήστου πρασίνου.

Παρακαλείστε για την εφαρμογή της παρούσης κατά την εκτέλεση των καθηκόντων σας.

Ο Ειδικός Γραμματέας Δασών
Γεώργιος Αμοργιανιώτης



Πίνακας Διανομής 
1. Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής  
Α) Γραφείο Υπουργού  
κας Κων/νας Μπιρμπίλη  
Β) Γραφείο Υφυπουργού  
κου Αθ. Μωραίτη  
Γ) Δ/νση Νομοθετικού Έργου  
Αμαλιάδος 17-11523 Αθήνα  
Δ) Δ/νση Πολεοδομικού Σχεδιασμού  
Αμαλιάδος 17-11523 Αθήνα  
2. Υπουργείο Εσωτερικών,    Αποκέντρωσης &  Ηλεκτρ.    Διακυβέρνησης    Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών    Δημόσιας Διοίκησης    Δ/νση Διοικ. Υποστήριξης    Συγγρού 60-11742 Αθήνα    (σχετ: αριθ. 144/Α'/2011    Έκθεση Ελέγχου)  

Εσωτερική διανομή  
Διευθύνσεις της Υπηρεσίας μας  
Ενταύθα  




28.11.11

ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΣ



Καλημερα, 
Με αφορμη την τελευταία Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα, είναι σημαντικό να συνεδριάσουμε σήμερα και να περεβρεθούν όσο περισσότεροι γίνεται.

Στην επιτροπή, ανακοινώθηκε ο προϋπολογισμός του Δήμου για τα έργα του 2012, στον οποίο φαίνεται ότι θα ξοδευτούν 300.000 Ευρώ για την αρχιτεκτονική μελέτη του Ελαιώνα και έπειτα 3.000.000 Ευρώ για τα έργα που θα γίνουν στο χώρο. Επίσης ανακοινώθηκε ότι θα ξοδευτούν 3.000 Ευρώ για την "περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση του κόσμου" και αποφάσισαν  ότι αυτό θα γίνει μόνο για την ανακύκλωση.
Όλα αυτά χωρίς να γνωρίζουν και να μπορούν να πούν τις λεπτομέρειες. 

Οριστική απόφαση για τα παραπάνω αυτά θα παρθεί την Τετάρτη που μας έρχεται 30/11/2011 σε Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου που θα γίνει στον 3ο όροφο του REX όπου και θα επέμβουμε. 

Απόψε στις 8 στο Chez George θα κάνουμε ΔΣ για να προετοιμαστούμε και σας περιμένουμε. 


Οικολογική Κίνηση Μιραμβέλλου

2.11.11

Συνάντηση για το αστικό πράσινο Αγίου Νικολάου

Καλημέρα σε όλους,

 Αύριο Πέμπτη 3/11 στις 6.30 μμ θα γίνει συνάντηση της ομάδας Aστικού Πρασίνου με τον αντιδήμαρχο κο Νίκο Αφορδακό και την γεωπόνο του Δήμου, ώστε να συζητηθεί ο τρόπος παρέμβασης στα δέντρα της πόλης, σύμφωνα με τον κατάλογο των λεηλατημένων δέντρων που η Οικολογική Κίνηση είχε παραδώσει στον Αντιδήμαρχο στις αρχές του καλοκαιριού. Καλούνται όλα τα μέλη της ομάδας Αστικού Πρασίνου στη συνάντηση, αλλά και μέλη/φίλοι της Οικολογικής Κίνησης που δεν είναι στην ομάδα αυτή αλλά επιθυμούν να έρθουν. Άλλωστε ο τρόπος που θα συμμετέχουμε στη δράση αφορά όλη την Οικολογική Κίνηση Μιραμβέλλου. Ραντεβού κάτω από το Δημαρχείο Αγίου Νικολάου 10 λεπτά πριν το ραντεβού. 

Σας περιμένουμε,

ΟΚΜ 

22.6.11

Συνάντηση της Ομάδας Αστικού Πρασίνου της Οικολογικής Κίνησης Μιραμβέλλου


Καλημέρα σε όλους, 

Την Πέμπτη 23/6/2011 και ώρα 19.00 μμ στο Chez GEORGE πάνω από τη λίμνη, θα συνεδριάσει  η ομάδα Αστικού Πρασίνου με τα παρακάτω θέματα: 

α) την τύχη της πρότασής μας για τα δέντρα στα πεζοδρόμια 
β) το πάρκο στον ΕΟΤ 
γ) δράσεις για τον Ελαιώνα με την Φωτογραφική Λέσχη  και το Τοπικό Συμβούλιο

Περιμένουμε και όσους θέλουν και μπορούν να έρθουν.
Το ΔΣ Οικολογικής Κίνησης Μιραμβέλλου 

10.5.11

Οχι πάρκινγκ κάτω από τα πάρκα


ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΒΑΖΕΙ ΦΡΕΝΟ ΣΤΑ ΥΠΟΓΕΙΑ ΓΚΑΡΑΖ ΣΕ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΠΡΑΣΙΝΟΥ «Οχι πάρκινγκ κάτω από τα πάρκα»
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ


Η δασική νομοθεσία δεν επιτρέπει τη δημιουργία γκαράζ κάτω από κοινόχρηστους χώρους πρασίνου που βρίσκονται μέσα στις πόλεις. Το νέο «απαγορευτικό» έρχεται με εγκύκλιο του Γ. Αμοργιανιώτη, ειδικού γραμματέα Δασών του υπουργείου Περιβάλλοντος, που κόβει το «βήχα» σε δημόσιους και κυρίως δημοτικούς φορείς, οι οποίοι στο όνομα της πάταξης της παράνομης στάθμευσης ονειρεύονται να μεταμορφώσουν πάρκα και πλατείες σε... ζαρντινιέρες.

Επιφυλακτική η επιτροπή πρωτοβουλίας για το πάρκο Κύπρου, ζητάει από το δήμαρχο απόφαση Η εγκύκλιος, με ημερομηνία 8/4/2011, επικαλείται αλλεπάλληλες αποφάσεις του ΣτΕ, σύμφωνα με τις οποίες οι κοινόχρηστοι χώροι «αποτελούν το εντελώς απαραίτητο για την υγεία των ανθρώπων υποκατάστατο του φυσικού περιβάλλοντος εντός του αστικού ιστού». Διευκρινίζει μάλιστα ότι εκτός από τα πάρκα και τα άλση, στο καθεστώς προστασίας περιλαμβάνονται και όσοι χώροι «έχουν εν τοις πράγμασι αποκτήσει τοιούτον χαρακτήρα».

12.4.11

Προστασία και διαχείριση κοινόχρηστων χώρων πρασίνου

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                                                      Αθήνα 8 / 4 / 2011
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ                                                                             Αριθ. Πρωτ.: οικ.   117840/1514
ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΑΣΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΑΣΩΝ                                            ΠΡΟΣ: Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της Χώρας
& ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ                                                                              Γενικές Δ/νσεις Δασών & Αγροτικών Υποθέσεων
Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΑΣΩΝ &                                                                               Δ/νσεις Συντονισμού & Επιθεώρησης Δασών
ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ                                                                                                             Έδρες τους
ΤΜΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΧΡΗΣΗΣ
ΔΑΣΙΚΩΝ ΓΑΙΩΝ
Ταχ. Δ/νση : Χαλκοκονδύλη 31                                                                                              ΚΟΙΝ.: πίνακας διανομής
Τ.Κ. : 101 64 Αθήνα
Πληροφορίες : Αντώνιος Καπετάνιος
Τηλ. : 210-2124661
FAX : 210-5244135
Email: prostasiadason@minagric.gr


Θέμα: Προστασία και διαχείριση κοινόχρηστων χώρων πρασίνου
Σχετ.:


Αναφορικά με το αντικείμενο του θέματος, επισημαίνουμε τα εξής:

Οι κοινόχρηστοι χώροι πρασίνου «αποτελούν το εντελώς απαραίτητον δια την υγείαν των ανθρώπων υποκατάστατον του φυσικού περιβάλλοντος εντός του αστικού ιστού», των οποίων «η διατήρησις αποτελεί υψίστην προτεραιότητα διά την προστασίαν της ποιότητος του αστικού περιβάλλοντος, εις τρόπον ώστε και ελαχίστης τοιαύτης εκτάσεως η απώλεια να λογίζεται ανεπίτρεπτος επιδείνωσις του οικιστικού περιβάλλοντος» (σκέψη 6η ΣτΕ 2242/1994).

25.2.11

Διαφωνία Μπιρμπίλη - Παμπούκη για το Ελληνικό

Γιωργος Λιαλιος - Βασιλης Νεδος

Απόλυτη διάσταση για τη μελλοντική αξιοποίηση του Ελληνικού φαίνεται ότι υφίσταται μεταξύ της κ. Τίνας Μπιρμπίλη και του κ. Χάρη Παμπούκη. Τούτο διεφάνη ήδη από χθες το πρωί, όταν η κ. Μπιρμπίλη, ελάμβανε σαφείς αποστάσεις από τις μέχρι τώρα εκδηλωθείσες προθέσεις της κυβέρνησης για αξιοποίηση του Ελληνικού.

22.2.11

Ελαιώνας – Πάρκο ή υπόγειο πάρκινγκ; Ένα εύκολο δίλημμα


Με το κείμενο αυτό επανερχόμαστε στο θέμα του Ελαιώνα που τόσο πολύ μας έχει απασχολήσει το τελευταίο διάστημα. Πανελλαδικά παρατηρείται μια γενικευμένη προσπάθεια μετατροπής ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου σε χώρους κερδοφόρους για επιχειρηματικά συμφέροντα. Την ίδια όμως στιγμή τα κινήματα που ξεφυτρώνουν για την αντιμετώπιση αυτής της επίθεσης στο περιβάλλον και στην ποιότητα ζωής μας, μας γεμίζουν ελπίδα ότι αυτή η προσπάθεια μπορεί να αποκρουστεί.

Ανακοίνωση Oμάδας Aστικού Πρασίνου

Καλησπέρα σε όλους,

Την Δευτέρα 21/2/2011 και ώρα 5:00 μμ, έγινε η προγραμματισμένη περιήγηση της Οικολογικής Κίνησης (Ομάδα Αστικού Πρασίνου) στο κέντρο της πόλης του Αγίου Νικολάου, με σκοπό την καταγραφή (για δεύτερη φορά στα 2 τελευταία χρόνια) των δέντρων που έχουν καταστραφεί ή κινδυνεύουν στον Αστικό ιστό.

1.4.10

Ελαιώνας: Οι πολίτες θέλουν...

«Κάθε μέρα ακούω τα πουλάκια να κελαηδούν έξω από το παράθυρό μου όταν ξυπνάω, αλλά συγκεκριμένα για μία εποχή μόνο και κάθε χρόνο την ίδια εποχή, ακούμε με την ανιψιά μου ένα ξεχωριστό κελάηδημα πάντα πολύ νωρίς το πρωί, και πάντα μου λέει ‘Άκου γιαγιά ήρθε πάλι το πουλάκι που κελαηδά!’» Ανέφερε μία περίοικος της περιοχής του Ελαιώνα.
Για αυτό το ‘πουλάκι’ και πολλά άλλα συζητήσαμε την Τετάρτη 17/02 στη Γενική Συνέλευση στο 1ο Δημοτικό που διοργάνωσε η Οικολογική Κίνηση Μεραμβέλλου.

Αποφυγή Δημιουργίας μιας “Αρρωστημένης” Πόλης


Το αστικό τοπίο δημιουργεί ένα κλίμα που επηρεάζει την ανθρώπινη υγεία, την ατμοσφαιρική ποιότητα και την κατανάλωση ενέργειας. Μέχρι πρόσφατα, ο παράγοντας ‘κλίμα’ δεν λαμβανόταν υπόψη στο σχεδιασμό μιας πόλης για λόγους πολιτικούς, οικονομικούς και ιδιοκτησιακούς. Τώρα όμως αυτοί οι λόγοι δεν είναι πιά αρκετοί.

21.2.10

Μια φορά και ένα καιρό ήταν η Οικολογία… ...και άλλη μια φορά ο Ελαιώνας.


Ακούμε πολλές φορές ή διαβάζουμε για περιβαλλοντικές επιτροπές, πράσινες υπηρεσίες και άλλα πράσινα άλογα που προβάλλονται ως οικολογικά όργανα κάθε Δήμου, αλλά μας έχουν αποδείξει επανειλημμένα ότι η λειτουργία τους έχει μόνο συμβολική σημασία και η λέξη οικολογία είναι απλά μια ρομαντική ορολογία στο λεξιλόγιό τους. Για όσους δεν γνωρίζουν... Οικολογία = η επιστήμη που μελετά το φυσικό περιβάλλον και τις αμοιβαίες σχέσεις του με τους ζωντανούς οργανισμούς δίνοντας έμφαση στην ισορροπία που πρέπει να έχουν οι σχέσεις αυτές.